BRD lansează noi carduri din plastic reciclat și își consolidează performanța financiară în T1 2025

BRD Groupe Société Générale a anunțat implementarea unei inițiative sustenabile prin care toate cardurile bancare emise, reînnoite sau înlocuite vor fi produse exclusiv din plastic reciclat. Noua abordare se aplică atât cardurilor de debit, cât și celor de credit, destinate atât clienților persoane fizice, cât și companiilor.

Mai mult, cardurile de debit pentru persoanele fizice vor beneficia de un design modernizat, ce oferă un plus de rafinament și o experiență vizuală și tactilă superioară.

Trecerea către plasticul reciclat este o continuare firească a direcției noastre de sustenabilitate. Ne dorim să oferim clienților produse inovatoare care respectă și principiile de protejare a mediului”, a declarat Ioana Pârvu, Director Carduri și Soluții de Plată în cadrul BRD.

Performanță solidă în primul trimestru din 2025

În plan financiar, BRD a înregistrat un profit net de 350 milioane de lei în primul trimestru din 2025, marcând o creștere de 7,2% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Venitul net bancar s-a ridicat la aproape 1,1 miliarde de lei, în creștere cu 9,7% față de T1 2024.

Veniturile din dobânzi au crescut cu 5,9%, susținute de avansul volumelor de credite atât în segmentul retail, cât și în cel corporate. Veniturile din comisioane au crescut cu 29%, datorită activităților extinse de carduri, custodie și creditare.

Pe de altă parte, alte venituri bancare au înregistrat o ușoară scădere (-1,2%), cauzată de echilibrarea veniturilor din schimburi valutare și rezultatele mai modeste din tranzacțiile cu instrumente derivate.

Cheltuieli și eficiență operațională

Cheltuielile operaționale au crescut cu 8,3%, în special din cauza majorării salariilor și costurilor pentru servicii IT și consultanță. Cu toate acestea, banca și-a îmbunătățit eficiența operațională: raportul cost/venit a scăzut la 53,1% în T1 2025 (de la 53,8% în T1 2024), iar excluzând taxe și contribuții reglementare, raportul ajustat ar fi de 45,5%.

Credite în creștere, portofoliu solid

Volumul creditelor nete a ajuns la 51,6 miliarde de lei la finalul lunii martie 2025, în creștere cu peste 20% față de aceeași perioadă a anului trecut. Segmentul corporate a crescut cu 31,9%, iar cel retail cu 13,6%. Doar în T1, BRD a acordat credite retail în valoare de 3,3 miliarde de lei, din care 1,9 miliarde au fost credite de consum și 1,4 miliarde credite pentru locuințe.

Finanțările de tip leasing au depășit 2 miliarde de lei, în creștere cu 15,1% față de T1 2024.

Active și depozite în evoluție

Activele totale ale grupului au urcat la 88,2 miliarde de lei, reprezentând o creștere anuală de 4,7%. Baza de depozite s-a majorat cu 5,2%, ajungând la 66,2 miliarde de lei. În ceea ce privește depozitele retail, acestea au crescut cu 4,3%, susținute de intrări mai mari în conturile curente. Depozitele companiilor au înregistrat o creștere anuală de 6,8%, cu un avans notabil de 14,5% pe segmentul IMM.

Risc și stabilitate

Rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel redus, de 2,2%. Costul riscului a crescut moderat, fiind raportată o alocare netă de provizioane de 79 milioane de lei în T1 2025, față de 54 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Rata de rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) a fost de 14,5%, menținându-se la același nivel ca în T1 2024.

Stiri Ziarul Bancar

Bogdan Ziarul Bancar

Redactor sef www.ziarulbancar.ro

View all posts by Bogdan Ziarul Bancar →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *